2. kvartal: Store annoncesmæk til printmedier

Andet kvartal blev endnu en drøj omgang for printmedierne, når det gælder annonceomsætningen. Den nyeste opgørelse fra DRRB viser således, at dagbladene gik tilbage med 13 procent i forhold samme periode sidste. Endnu værre gik det for magasinerne, som kunne registrere et fald på 19 procent. Det skriver Børsen. Heller ikke tv er gået fri af tab, om end faldet er noget mindre – tv har således oplevet en tilbagegang på seks procent.
Thomas Bo Christensen

Andet kvartal blev endnu en drøj omgang for printmedierne, når det gælder annonceomsætningen. Den nyeste opgørelse fra DRRB viser således, at dagbladene gik tilbage med 13 procent i forhold samme periode sidste. Endnu værre gik det for magasinerne, som kunne registrere et fald på 19 procent. Det skriver Børsen.

Heller ikke tv er gået fri af tab, om end faldet er noget mindre – tv har således oplevet en tilbagegang på seks procent.

Til gengæld fortsætter de digitale platforme med fremgang og vokser med syv procent i forhold til sidste år.

”De digitale medier tager klart sin del af pengene, og derfor er vi også tvunget til at være meget aktive digitalt. Men taber vi en krone på print, kan vi ikke vinde den helt tilbage digitalt. Sådan er situationen bare lige nu,” siger Henrik Børjesson, annoncedirektør hos Politiken, til Børsen.

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også