MediaWatch

Global: HuffPo i luften med nyhedskanal

 

 

HuffPo i luften med nyhedskanal
AOL-ejede Huffington Post har lanceret sin længeventede nyhedskanal HuffPost Live, skriver AllThingsDigital. Ifølge sitet vil webtv-kanalen adskille sig fra andre nyhedskanaler på nettet - som dem New York Times, Politico og Wall Street Journal driver - ved at have mere fokus på læserinteraktion i brugerfladen og features, der f.eks. fremhæver læserreaktioner og kommentarer. Derudover mener HuffPost det, når de siger "Live". 12 timers daglig live-streaming som udgangspunkt i år - men det skal allerede løftes til 16 timer næste år, lyder ambitionen fra Huffington Post.

Google tager anti-pirat skridt
Google tager skridt til at gøre livet surere for pirat-tjenester på nettet. Fremover vil ?hjemmesider, der hoster piratkopieret indhold få dårligere placering i Googel søgeresultateter. Dermed imødekommer Google et ønske, der længe har stået højt på listen i medie- og underholdsningsindustrien. "Denne ranking-ændring skal hjælpe brugerne med at finde legitime, kvalitetskilder - uanset om det er en sang fremvist på NPR's musikside, et tv-show på Hulu eller ny musik streamet fra Spotify," lyder det i meddelelsen fra Google. Kilde: Financial Times.
 

17.000 Ipad-abonnenter på The Guardian
Årsrapporten fra Guardian Media Group afslører, at det britiske dagblad, der er forbillede for mange danske, havde 17.000 Ipad-abonnenter ved udgangen af 2011. Det giver en konverteringsrate på bare 2,1 pct. - i forhold til hvor mange, der har downloaded Ipad-app'en og benyttet sig af det tre måneders gratis prøveabonnement, der følger med. På Iphone er konverteringsraten knap 17 pct. (82.000 abonnenter i tørre tal). Selvom 2,1 pct. ikke lyder af meget, er det alligevel mere end de tilsvarende erfaringer fra The Times og magasnudgiveren Future, skriver PaidContent.
 

OL - set med datajournalistiske briller
En alternativ medaljeliste, udviklingen i eliteatleternes baggrund, sådan blev OL-dækningen på Twitter, og hvem finansierer i virkeligheden legene? The Guardian gør på sin datablog status over de historier, der kom ud af at bruge datajournalistiske greb på de nyligt overståede OL. Se statuslisten her.

- LR

Mere fra MediaWatch

Watch Medier opruster og udvider i Norge

Ansættelsen af nyhedsredaktør er en del af danske Watch Mediers norske søstermediers ekspansion. I løbet af 2022 skal han stå for lanceringen af to nye branchemedier.

45.000 så europæisk fodboldkamp hos lokalmedie

Redaktionschef kalder seertallene for ”rigtig flotte” i en lederartikel, efter at regionalavisen sikrede sig rettighederne til at vise Viborg FF’s Conference League-kamp på sin hjemmeside.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs