København skal promoveres i film og medier

Nu er det ikke længere kun produkter, der kan promoveres ved hjælp af product placement – byer kan også blive sat på landkortet ved at indgå som kulisse i spillefilm, tv-serier og reklamer. Det er i hvert fald tanken bag Københavns Kommunes strategi om at få mere af Danmarks hovedstad i medierne. Det oplyser DR P4.
MediaWatch

Nu er det ikke længere kun produkter, der kan promoveres ved hjælp af product placement – byer kan også blive sat på landkortet ved at indgå som kulisse i spillefilm, tv-serier og reklamer. Det er i hvert fald tanken bag Københavns Kommunes strategi om at få mere af Danmarks hovedstad i medierne. Det oplyser DR P4.

”Der er ingen tvivl om, at der er en stor mulighed for at tiltrække arbejdspladser, økonomi og promovering af København ved at satse på filmproduktioner. Og der har vi et stykke vej at gå endnu,” siger Mikkel Mindegaard, der er projektarbejder ved Københavns Erhvervsservice.

I dag er området omkring Fælledparken spærret af, fordi energidrikken Red Bull skyder en reklamefilm med en Formel 1-racer. Og det er sådan noget, som Københavns Kommune gerne så mere af fremtiden, selv om man ikke helt konkret kan sætte en gevinst på ”produkt-placeringen.”

”Omtale er meget svært at gøre op i penge. Vi kan ikke love, at der kommer et stort afkast eller flere turister,” siger han.

Kommunens indsats resulterede sidste år i 476 tilladelser til produktionsselskaber.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også