MTG vil udkonkurrere Netflix

MTG vil udkonkurrere Netflix og andre
MTG står som alle andre broadcastere med en truende konkurrence fra internationale giganter, som Apple, Netflix og Google, der ønsker at snuppe en større en andel af det nordiske mediemarked. Men Content er stadig King, minder MTG’s koncerndirektør Hans Holger Albrecht om, og på ét punkt kan de lokale broadcastere godt udkonkurrere aktører som f.eks Netflix.
Per Fanefjord Laursen

MTG vil udkonkurrere Netflix og andre
MTG står som alle andre broadcastere med en truende konkurrence fra internationale giganter, som Apple, Netflix og Google, der ønsker at snuppe en større en andel af det nordiske mediemarked. Men Content er stadig King, minder MTG’s koncerndirektør Hans Holger Albrecht om, og på ét punkt kan de lokale broadcastere godt udkonkurrere aktører som f.eks Netflix.
“Det eneste Netflix eller nogle andre ikke kan kopiere, er lokalt indhold. Derfor må vi gøre mere på indholdssiden, og vi må eje mere,” siger koncernchefen til kampanje. Albrecht ser en trend i, at også RTL, ProSiebenSat1 og ITV øger deres engagement i tv-produktion og styrker ejerskabet af unikt indhold.

Svagt tv-udsigt i UK
Tv-annoncering i UK trues af et trist fjerde kvartal, efter det står klart at nøgle måneden september måske lander på en fem procents nedgang, skriver Guardian. Det sætter nemlig scenen for et samlet tv-tab for hele året. September er traditionelt den helt store tv-måned - med en omsætning på 400 mio. pund - og måneden giver altid en pejling på markedstempaturen i de vigtige måneder op til jul.

Anonym på YouTube
For at beskytte protestbevægelser, der vil lægge deres virkelighed på YouTube, har videositet indført et nyt værktøj, der sætter folk i stand til selv at sløre ansigter på mennesker, der er på optagelserne. Autoritære regimer er begyndt at bruge YouTube at identificere fjender med, skriver NY Times.

Ikea bajer
Ikea har lanceret sin eget øl, endda to forskellige mærker. Øllet er en del af Ikeas satsning på egne brands som skal sælges i varehusets "Swedish Food Market". Øllen lanceres gradsvist i hele verden denne sommer, men vil ikke kunne købes i Ikeas egne forretninger i Sverige på grund af den svenske alkohol lovgivning, skriver resume.se.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også