Global: Lana Del Rey er H&M's nye frontfigur

Nyt ansigt på H&M
Sangeren Lana Del Rey bliver Hennes & Mauritz' nye ansigt fra efteråret. Den fotogene og populære sanger skal tegne kædens efterårskollektion. H&M har ønsket sig et stil-ikon og en succesrig sanger som model for kollektionen, skriver kampanjer.com. Udover almindelig annocerning vil H&M producere sin egen musikkvideo med Del Rey.

Big busines på Youtube
Per Fanefjord Laursen

Nyt ansigt på H&M
Sangeren Lana Del Rey bliver Hennes & Mauritz' nye ansigt fra efteråret. Den fotogene og populære sanger skal tegne kædens efterårskollektion. H&M har ønsket sig et stil-ikon og en succesrig sanger som model for kollektionen, skriver kampanjer.com. Udover almindelig annocerning vil H&M producere sin egen musikkvideo med Del Rey.

Big busines på Youtube
82 procent af verdens 100 største selskaber har mindst en Twitterkonto, og selskaberne er i alt nævnt 5,6 millioner gange på Twitter i løbet af én måned, skriver Dagensmedia. Burson-Marsteller, der har analyseret store selskabers sociale ageren, konkluderer, at Twitter er det mest populære sociale univers. Undersøgelsen viser dog også, at det er brugen af Youtube, der vokser mest blandt top 100 selskaberne. Andelen af selskaber med egen Youtube-kanal er øget med hele 39 procent det senste år.

Trist modtagelse
Yahoo Inc. har indrapporteret en skuffende indtjening i 2. kvartal, netop som selskabets nye topchef tiltrådte tirsdag, skriver Wall Street Journal. Den nye CEO, Marissa Mayer, mødte en lidende forretning og demoraliseret gruppe af ansatte på sin første dag - det stik modsatte af, hvad hun er vant til på Google, hvor hun var i 13 år.

Taleradio flop
To radiostationer i New York and Chicago har netop droppet deres dyre nyhedsformater og er gået tilbage til musik, skriver NY Times.  WEMP i New York og WIQI i Chicago blev af nye ejere, Merlin Media, ændret til rene nyhedsradioer rettet mod kvinder og arbejdende familier. Men lyttertallene var alt andet end tilfredsstillende. WEMP’s lyttertal var lige under 600,000, mens rockradioen på samme frekvenser havde haft 2,1 mio. Efter et år med minimale lyttertal og de indbyggede høje udgifter, der er i nyhedsradio, var det tid til at ændre på tingene, oplyser virksomheden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også