Egmont vil være større på tv

Den danske mediekoncern købte i januar norsk TV 2. Men Egmont vil være endnu større på skærmbaserede medier.
MediaWatch

 

Egmont er gået i norsk tv-offensiv, efter at man sikrede sig ene-ejerskab over norsk TV 2 i januar.

"Det er vores klare strategi at blive større på tv. Nu har vi det fulde ejerskab over TV 2, og det er en forretning, som skal vokse i stil med det, den allerede har gjort," siger adm. direktør i Egmont Fonden, Steffen Kragh til Berlingske Business.

Tidligere har Egmont defineret sig især på print i form af bøger, blade og magasiner, og med de nye tv-planer betyder det også, at man i koncernen i stigende grad vil basere sit kerneområde på digitale, skærmbaserede produkter.

"I dag kommer halvdelen af vores omsætning fra skærmbaserede produkter i det hele taget, og det er en tænkning, vi meget gerne vil vil udvikle videre på," siger Steffen Kragh.

Egmont var sammen med en række andre virksomheder med til at stifte og drive TV 2 i 1991, og siden 2006 har Egmont ejet tv-stationen i fællesskab med A-Pressen.

I følge Steffen Kragh er nordmændene gode for Egmonts forretning, fordi de er mere villige til at betale for medier, og så er de det mest læsende folkefærd i verden. 

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også