"Lokale udenlandske medier er altid inspirerende"

To ugers sommerferie i Frankrig, bl.a. med besøg på Louvre og et champagneslot ved Reims eller to, venter Kristeligt Dagblads salgs- og marketingdirektør.

"Annoncemarkederne har været barske at navigere i her i foråret".

Kristeligt Dagblads salgs- og marketingdirektør skal bl.a. bruge sommerferien til at lade op til efterårets indsats for at nå i mål med årsresultatet. Joachim Langagergaard (foto) er dagens gæst i sommerferie-føljetonen på MediaWatch.

Hvor går sommerferien hen i år?

"Turen går Frankrig. Vi skal til Champagne, Normandiet, Paris og Alsace med familien på en rundtur i ca. 2 uger. Turen er planlagt sammen med vores børn, der gerne vil se Omaha Beach, Maginot-linjen, Claude Monets have, Eiffeltårnet, Louvre, Nortre Dame, Sacre Ceour, mm. – og min kone og jeg vil desuden gerne besøge et par champagneslotte nær Reims…"

Hvilke medier tager du med?

"Nogle udgaver af Kristeligt Dagblad med artikler, jeg endnu ikke har læst. To gode bøger – og naturligvis min Ipad…"

Hvad ser du frem til at læse/se?

"Vi tager på ferie for at være sammen og for at opleve de steder, vi besøger. Så jeg vil primært bruge min Ipad til at læse om de steder, vi skal opleve, finde en god restaurant, finde vej, osv. Men jeg forbinder også ferie-luksus med ekstra god tid til at læse aviser – gerne lokale medier, som jeg altid bliver inspireret af at læse og se i. Og så glæder jeg mig til at få læst Kolinds og Bøtters nye bog 'Unboss' færdig..."

Hvilke regler har du for brugen af mobil og net på ferien?

"Mobilen er åben, men virksomhedskulturen er god i Kristeligt Dagblad, så vi respekterer hinandens ferie. Jeg ser mine mails med mellemrum, men svarer kun nogle få."

Hvilket nyhedssite vil du ikke kunne holde dig fra?

"Jeg vil følge lidt med på k.dk og b.dk, men ikke meget. Mest for lige at vide det, hvis Helle Thorning udskriver valg, eller sådan…"

Hvilke mediemennesker vil du gerne møde?

"Det er jo altid hyggeligt at møde kolleger fra branchen i ferien, men det er ikke et egentligt behov... Ferien er 100 pct. dedikeret til at være familiefar og mand for min søde hustru."

Hvilket resultat på jobbet vil du være mest stolt af at have nået?

"Jeg er meget stolt af, at vi er lykkedes med at sikre, at Kristeligt Dagblads oplag ved indgangen til sommerferien fortsat er i vækst. Det er resultatet af en lang række omfattende projekter her i foråret og en stor fælles indsats i hele organisationen."

Hvilken udfordring venter på jobbet, når du kommer tilbage fra sommerferie?

"Annoncemarkederne har været barske at navigere i her i foråret. Vi skal nå hjem på årsresultatet. Det kommer til at kræve det bedste af alle os, der arbejder for at sikre annonceomsætningen."

Hvilket sommerferie-spørgsmål vil du gerne stille andre i mediebranchen?

"Det ville være interessant at høre flere bud på, hvordan vi som mediebranche skal lykkes med at tage betaling for indhold på nettet – som I f.eks. gør så flot her på MediaWatch…!"

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også