Nyt mediabureau på vej

IPG Mediabrands netværket lancerer en ny mediebureaukæde, som hedder BPN - Brand Programmering Network. Det nye mediabureau hører i Danmark under IUM Group, og det vil her blive ledet af Karsten Lange og Niels Christian Skjøth. I 2011 steg omsætningen med over 25 procent, og mediebureauet har nu en størrelse, hvor knobskydning giver mening.
Per Fanefjord Laursen

IPG Mediabrands netværket lancerer en ny mediebureaukæde, som hedder BPN - Brand Programmering Network.

Det nye mediabureau hører i Danmark under IUM Group, og det vil her blive ledet af Karsten Lange og Niels Christian Skjøth.

I 2011 steg omsætningen med over 25 procent, og mediebureauet har nu en størrelse, hvor knobskydning giver mening.

"IUM er i de seneste år vokset til en størrelse, hvor det er naturligt at udvide med yderligere et bureau. Med etableringen af BPN dækker vi nu markedet med to brands. Ved at udvikle to separate bureauer tror vi, at vi vinder større markedsandel," lyder det ifølge Markedsføring.dk

Kendte profiler
Begge medlemmer af ledelsen er kendte ansigter i mediebranchen.

Karsten Lange har blandt meget andet tidligere har arbejdet som strategisk medierådgiver for IUM, Commercial Director for Radio 100FM, Det Danske Radiobureau og Radio Soft.

Han bakkes op af Niels Christian Skjøth, der blandt meget andet har arbejdet i JP/Politikens Hus hos Ekstra Bladets annonceafdeling som mediechef, markedschef og salgschef og været strategisk planner hos reklamebureauet buhl UnLtd.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også