DBA vil målrette annoncering

 De danske virksomheder efterlader mere og mere plads i budgettet til online-annoncering, og nu er sitet Dba.dk også hoppet med på bølgen.
MediaWatch

 De danske virksomheder efterlader mere og mere plads i budgettet til online-annoncering, og nu er sitet Dba.dk også hoppet med på bølgen.

Der er tale om behavioural targeting, der gemmer brugernes adfærd på nettet med henblik på at kunne tilbyde annoncørerne målrettede branding-kampagner. Det betyder, at man nu kan købe retten til at kommunikere via en behavioural one-to-one-platform, hvor personer der har foretaget søgninger på DBA inden for særlige kategorier rammes af en bestemt type reklamer, der matcher de kategorier, der er blevet søgt på.

Brian Holmgaard, der er Commercial Director for Media Sales hos eBay i Danmark er begejstret for de nye muligheder for DBA’s annoncører.

“Fra display-annoncering kender vi effekten af at targetere og eksponere købsintentioner, som kendetegnes ved søgninger på DBA. At kombinere dette med en one-to-one-mail giver annoncørerne unik mulighed for at øge reach på en enkelt dag og samtidig opnå en høj affinitet indenfor den givne målgruppe,” siger han.

Ifølge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vurderer de danske mediebureauer, at andelen af marketingsbudgettet hos danske virksomheder, der bruges på online-annoncering, vil stige fra 38 pct. til 40 pct. om to-tre år.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også