Frederik M: Receveur er et godt valg

SBS Radios direktør gennem fem år, Frederik Meyer, har sidste arbejdsdag i dag, fredag. Hans job overtages af den mangeårige konkurrent, Jim Receveur, der med over 20 års dansk radioerfaring i ryggen, skal udvikle det fusionerede SBS Radio; nu med hele seks radiobrands, som omtalt tidligere på ugen.
Per Fanefjord Laursen

SBS Radios direktør gennem fem år, Frederik Meyer, har sidste arbejdsdag i dag, fredag.

Hans job overtages af den mangeårige konkurrent, Jim Receveur, der med over 20 års dansk radioerfaring i ryggen, skal udvikle det fusionerede SBS Radio; nu med hele seks radiobrands, som omtalt tidligere på ugen.

“Jeg er glad for, hvad SBS Radio har opnået af resultater på de fem år, herunder lanceringen af den landsdækkende NovaFM og PopFM og skærpet branding af Voice, der alle kompletterer hinanden,” siger Frederik Meyer og hæfter sig ved, at PopFM på blot halvandet år blev den største kommercielle radio på Sjælland.

Rigtig strategi
Frederik Meyer er helt enig i, at en samlet radioenhed er vejen frem for radiomediet. Ikke så overraskende, han har selv sået frøene til den nye ekspansive SBS strategi - og set i det lys er han ked af, at det ikke er ham, der skal eksekvere planen.

“Jeg forstår godt, at jeg må forlade SBS, men jeg er ked af det. En samlet stærk radiogruppe er den helt rigtige strategi med stort potentiale. Og når det nu ikke bliver mig, er Jim Receveur den helt rigtige.”

Frederik Meyer siger, at han har fået en god behandling af SBS, og at han efter sommerferien vil tage bestik af de nye muligheder i medie- og eller salgs- og marketingbranchen. Marketing er i høj grad på agendaen, for Frederik Meyer har nemlig også i alt 14 års FMCG erfaring.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også