Ny DRRB-direktør: Klar til nyt medieforlig

DRRB’s (Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening) nye direktør Tine Aurvig Huggenberger gav branchen en gedigen overraskelse, da hun blev udnævnt i maj; hun er især kendt i offentligheden og i det politiske system fra hendes mange år som næstformand i LO. I sidste uge indtog hun stolen for nu at brugerne kræfterne på at tegne reklame- og kommunikationsbranchens forretningsmæssige interesser. Hvad er det, DRRB skal opnå for sine medlemmer i de kommende år?
Per Fanefjord Laursen

DRRB’s (Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening) nye direktør Tine Aurvig Huggenberger gav branchen en gedigen overraskelse, da hun blev udnævnt i maj; hun er især kendt i offentligheden og i det politiske system fra hendes mange år som næstformand i LO.

I sidste uge indtog hun stolen for nu at brugerne kræfterne på at tegne reklame- og kommunikationsbranchens forretningsmæssige interesser.

Hvad er det, DRRB skal opnå for sine medlemmer i de kommende år?

”Vi skal arbejde hen imod at være et videncenter, som både branchen og omverdenen kan trække på. Det er en bold, der ligger på straffesparkspletten, da denne her branche jo også leverer vidensrådgivning til vores kunder. Vi skal italesætte, hvad branchen betyder for vækst og talentudvikling,” siger hun,

Tine Aurvig Huggenberger understreger, at DRRB skal ses på Christiansborg og være en part, man regner med og gerne vil samarbejde med. Netop den politiske indsats bliver aktuel allerede til august, hvor regeringen har bebudet en forsinket genforhandling af medieforliget.

Ens konkurrence i EU
Ingen – heller ikke DRRB - er blevet præsenteret for et udkast til et kommende medieforlig endnu. Så kun inderkredsen ved, hvad der kommer i spil, men den nye direktør lover at kæmpe for, at alle kommunikationskanaler holdes åbne.

”Derfor vil et område som product placement have vores bevågenhed, så virksomhederne også i fremtiden har muligheden for at benytte den kommunikationskanal. Det interesserer os selvfølgelig også, at konkurrencesituationen fortsat holdes ens imellem de europæiske lande, så vi ikke igen får forskellige regler på fx product placement området og Danmark igen sættes i en ulig konkurrencesituation. Men vi venter i spænding og glæder os til at være med.”

Nyt image som stærkt talerør
Tine Aurvig Huggenberger siger også, at DRRB skal blive bedre til at være relevante for sine medlemmer. DRRB er fuld gang med en ny strategi, der blandt andet skal udmønte sig i et nyt navn og ny identitet.

”Vi skal ændre vores image, så vi bedre kan præsentere den branche, vi er talerør for. Vi skal i fremtiden fokusere på at skabe et bredt bureaufælleskab for at imødekomme de flydende grænser. Vi skal sætte barren højt, det betyder, at branchen på trods af forskelligheder skal forenes i den innovative vækstmotor vi er.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også