Mediebureauerne tjente 48 mio. kr. sidste år

Bureauernes regnskaber er så småt ved at være tikket ind, og Dansk Brancheanalyse har netop offentliggjort nogle foreløbige detaljer fra den årlige analyse af branchens økonomi.
Herunder er mediebureauernes regnskaber blevet gransket, og sektoren har et samlet resultat på 48 mio. kr. i 2011, skriver Markedsforing.dk

Bureauernes regnskaber er så småt ved at være tikket ind, og Dansk Brancheanalyse har netop offentliggjort nogle foreløbige detaljer fra den årlige analyse af branchens økonomi.
Herunder er mediebureauernes regnskaber blevet gransket, og sektoren har et samlet resultat på 48 mio. kr. i 2011, skriver Markedsforing.dk

Alle mediebureauerne har afleveret regnskaber, men det gælder ikke alle full-servicebureauer, webbureauer og PR-bureauerne, hvor nogle selskaber stadig mangler i analysen.

16 pct. fremgang
Ud fra de foreløbige tal, kan Dansk Brancheanalyse dog melde en fremgang på 16 pct. i omsætning i bureaubranchen siden sidste år.

Der er indkommet 197 regnskaber fra landets 237 største reklamebureauer. De har tilsammen tjent 293 mio. kr. i 2011, mod 252 mio. kr. i 2010. Det giver en bundlinje-fremgang på 16 pct., fortæller Ole Egholm fra Dansk Brancheanalyse til markedsføring.dk.

Der kan dog gemme sig mindre positive overraskelser i de resterende 40 regnskaber, der endnu ikke er indleveret.

"Statistisk set har bureauer, der er sene med at indlevere regnskaberne, noget ringere resultater, så branchens tal kan stadig afvige en del fra de 16 pct., og risikoen er størst for, at det bliver i nedadgående retning," siger Ole Egholm.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også