DR: Sundt med konkurrence

Med SBS' opkøb af Radio 100 vil det kommercielle radiomarked for første gang kunne gøre indhug i DR's markante dominans på radiomarkedet. Oprusteningen på det kommercielle markedet får dog ikke public service-huset i Ørestaden til at ryste på hånden. 
MediaWatch

Med SBS' opkøb af Radio 100 vil det kommercielle radiomarked for første gang kunne gøre indhug i DR's markante dominans på radiomarkedet. Oprusteningen på det kommercielle markedet får dog ikke public service-huset i Ørestaden til at ryste på hånden. 

"Det er for tidligt at sige, hvad der sker, fordi vi ikke ved, hvad de vil gøre med de seks kanaler. At det nu er i ét firma, gør det ikke nødvendigvis anderledes, men helt overordnet har vi det sådan, at konkurrence er sundt, og vi kan se, at vi selv bliver bedre af konkurrence. Så kan de lave bedre konkurrence og styrke radiomediet er det helt fint," siger radiochef i DR, Tor Arnbjørn, til Jyllands-Posten.

"If you can't beat them, join them," siger tidl. direktør af Radio 100, nu direktør for SBS Radio, Jim Receveur, om hvorfor det kommercielle radiomarked har slået sig sammen under en paraply. 

Og han er optimistisk omkring udsigten til at hale ind på DR. Han oplyser, at DR ifølge den seneste Gallup-måling har 2,29 mio. ugentlige lyttere, mens de kommercielle har 2,1 mio i målgruppen mellem 19 - 50. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også