SBS Radio køber Radio 100

SBS Radio og New Radio, der rummer Radio 100, Radio Soft og Radio Klassisk, fusionerer til én enhed.

Den nye topchef for et stort SBS Radio bliver New Radios adm. direktør Jim Receveur, mens SBS Radios adm. direktør Frederik Meyer fratræder på fredag.
Per Fanefjord Laursen

SBS Radio og New Radio, der rummer Radio 100, Radio Soft og Radio Klassisk, fusionerer til én enhed.

Den nye topchef for et stort SBS Radio bliver New Radios adm. direktør Jim Receveur, mens SBS Radios adm. direktør Frederik Meyer fratræder på fredag.

Det nye SBS Radio med i alt seks radiostationer bliver helt dominerende på landsdækkende kommerciel radio i Danmark.

Afgørende bliver, at man får samlet reklamesalg i Danmark i én enkelt organisation. Det bør drive reklamepriserne i vejret. Samtidig er der store besparelse på driften at hente ved en fusion.

Det er uklart, hvad der sker med det nationale salgssamarbejde DDR (Det Danske Radiobureau), der drives i Radio 100 regi.

"Med en bred portefølje af radiokanaler – lige fra The Voice til Radio Klassisk - i et og samme mediehus står vi nu langt stærkere rustet til at tage kampen op mod DR og sikre en sund og ligeværdig konkurrence i Danmark. Vi vil udvikle og udvide det kommercielle danske radiomarked. Det er en stor dag for kommerciel radio,” siger Henrik Ravn, adm. direktør på SBS MEDIA i en pressemeddelelse. 

Den nye konstellation vil få en række dobbeltfunktioner, hvorfor fyringer næppe kan undgås i administrationen, salget og anden backoffice.

SBS Radio A/S kom ud af 2011 med et bruttoresultat på 17,6 mio. kr. Det er en stigning på 45 pct. i forhold til 2010's 12,1 mio. kr.  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også