DR-medieforsker: DR3 bliver en udfordring

De unge er en af de sværeste målgrupper at ramme. De er illoyale, har et mindre medieforbrug end resten af befolkningen, og samtidig er der et stort udbud af tv-tilbud til dem, da den kommercielle interesse for denne aldersgruppe er stor. Således karakteriserer Carsten Andreasen, der er medieforsker fra DR Medieforskning, den målgruppe, som DR med sin nye ungdomskanal DR3 vil forsøge at ramme. Det skriver DR. Han understreger dog, at det ikke bliver en umulig opgave.
MediaWatch

De unge er en af de sværeste målgrupper at ramme. De er illoyale, har et mindre medieforbrug end resten af befolkningen, og samtidig er der et stort udbud af tv-tilbud til dem, da den kommercielle interesse for denne aldersgruppe er stor. Således karakteriserer Carsten Andreasen, der er medieforsker fra DR Medieforskning, den målgruppe, som DR med sin nye ungdomskanal DR3 vil forsøge at ramme. Det skriver DR.

Han understreger dog, at det ikke bliver en umulig opgave.

”Det er overhovedet ikke umuligt, men det er svært, og det bliver en lang og sej kamp. Hvis vi gør det rigtigt, skal det nok lykkedes,” siger og han og sammenligner DR’s ungdomsinitiativ med BBC, der er Storbritanniens nationale public service-udbyder.

”BBC har kanalen BBC Three, der minder meget om det, som DR3 sikkert kommer til at være. Kanalen er efter mange år kamp en rimelig pæn succes,” siger Carsten Andreasen.

 - CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også