OMD etablerer digital PR-afdeling

OMD reagerer nu på annoncørernes stigende behov for rådgivning om forbrugerorienterede PR-aktiviteter, der kan skabe word-of-mouth og dialog mellem forbrugerne. Den digitale metier, der kaldes earned media. 
Per Fanefjord Laursen

OMD reagerer nu på annoncørernes stigende behov for rådgivning om forbrugerorienterede PR-aktiviteter, der kan skabe word-of-mouth og dialog mellem forbrugerne.

Den digitale metier, der kaldes earned media. 

"Derfor lancerer vi nu denne digitale PR-afdeling, hvis primære fokus er at skabe og drive forbrugerorienteret PR på digitale platforme.” siger Thomas Bertelsen, adm. direktør hos OMD.

"Digital PR er et effektfuldt redskab for annoncørerne, hvis man forstår de helt specielle mekanismer og spilleregler, som denne form for kommunikation dikterer”, siger Thomas Bertelsen.

Digital PR er en ny måde at tænke PR på og udspringer ofte af marketingfunktionen med fokus på forbrugere. Den mere traditionelle tilgang til PR, som oftest varetages af en kommunikationsafdeling, har derimod primært haft fokus på at nå beslutningstagere gennem etablerede nyhedsmedier og med omdrejningspunkt i corporate kommunikation.

PR-afdelingen består i dag af fire personer, og Bijan White, digital direktør på OMD, leder afdelingen.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også