Intel vil lade annoncører se, hvad tv-seerne i virkeligheden ser

At digital overvågning i form af at internetbrugernes færden på nettet bliver gemt og brugt i den målrettede annoncerings navn er ingen nyhed – men nu kan fysisk overvågning måske blive næste skridt i udviklingen af målrettede annoncer, også kaldet behavioral targeting. Det skriver Gizmodo.
MediaWatch

At digital overvågning i form af at internetbrugernes færden på nettet bliver gemt og brugt i den målrettede annoncerings navn er ingen nyhed – men nu kan fysisk overvågning måske blive næste skridt i udviklingen af målrettede annoncer, også kaldet behavioral targeting. Det skriver Gizmodo.

Amerikanske Intel har nemlig planer om at sælge et system til tv-udbydere, der optager fjernsynsseerne, mens de ser på deres tv. På den måde kan man registrere køn og alder, og de informationer kan virksomhederne derved bruge til at målrette deres reklamer. Dermed vil forskellige seersegmenter få forskellige reklamer.

Intel understreger dog, at der ikke er tale om, at tv-udbyderne kan se livebilleder af seerne, men altså mere et ansigtsgenkendelsessystem.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også