Intel vil lade annoncører se, hvad tv-seerne i virkeligheden ser
At digital overvågning i form af at internetbrugernes færden på nettet bliver gemt og brugt i den målrettede annoncerings navn er ingen nyhed – men nu kan fysisk overvågning måske blive næste skridt i udviklingen af målrettede annoncer, også kaldet behavioral targeting. Det skriver Gizmodo.
MediaWatch
At digital overvågning i form af at internetbrugernes færden på nettet bliver gemt og brugt i den målrettede annoncerings navn er ingen nyhed – men nu kan fysisk overvågning måske blive næste skridt i udviklingen af målrettede annoncer, også kaldet behavioral targeting. Det skriver Gizmodo.
Amerikanske Intel har nemlig planer om at sælge et system til tv-udbydere, der optager fjernsynsseerne, mens de ser på deres tv. På den måde kan man registrere køn og alder, og de informationer kan virksomhederne derved bruge til at målrette deres reklamer. Dermed vil forskellige seersegmenter få forskellige reklamer.
Intel understreger dog, at der ikke er tale om, at tv-udbyderne kan se livebilleder af seerne, men altså mere et ansigtsgenkendelsessystem.
- CT
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.