Global: Fransk telegigant vil købe YouTube-klon

 

 


Telegigant vil købe YouTube-klon
France Télécom, der bl.a. driver mobilselskabet Orange, er på vej til at opkøbe ??videodelings-sitet Dailymotion.com, skriver The Next Web. Den franske telegigant købte sidste år 49 pct. af aktierne i Dailymotion.com for 62 mio. euro - men pønser på at købe de resterende 51 procent til en pris omkring 72 mio. euro. Dailymotion.com blev grundlagt i 2005 og har hovedkvarter i Paris, men findes i 34 lokale versioneringer. I marts havde sitet over 135 mio. unikke besøgende ifølge tal fra ComScore.

Conde Nast investerer i social media-startup
Startup'en Gigya, der leverer "social infrastruktur til erhvervslivet", har fået et nyt kapitalindskud på 15 mio. dollars. Det skriver blandt andre Venture Beat. Blandt investorerne i virksomheden, der sørger for det sociale touch på websites og apps fra internationale brands som Nike og Pepsies, er Conde Nast, der bl.a. udgiver magasinerne Vogue, Wired og Vanity Fair, samt Adobe. Gigya har rejst i alt omkring 45 millioner dollar i investorkapital til dato.

Google lander fransk aftale om e-bøger


Mens nye e-bøger vælter frem - dør den gamle, trykte bogskat ud, mener Google, der igennem en årrække har scannet udgåede udgivelser for at kunne give dem nyt liv på nettet. Reaktionen fra bogbranchen har indtil videre mest været anklager om brud på copyright - men det kan en ny aftale, Google har indgået i Frankrig måske ændre på. Google er efter års strid og forhandlinger blevet enige med franske forfattere og udgivere om at gøre udgåede franske bøger tilgængelige på nettet. Aftalen åbner ifølge Google for "banebrydende partnerskaber" og kan gøre Frankrig til et foregangsland inden for digitalisering af nationale litterære bagkataloger. Det skriver

Paid Content

med henvisning til Googles egen

blogpost om sagen

.


 

Hver 4. fan følger med på sociale medier
Sociale medier får stadig større betydning for sportsfans, skriver Mashable. En ny undersøgelse fra Perform Group siger, at 26 pct. af de sportsglade bruger sociale medier til at følge deres favorithold, - spillere, -ligaer, m.v. Det er en stigning fra 15 pct. i 2011. 22 pct. af de adspurgte svarede samtidig ja til, at de abonnerede på breaking sportsnyheder på mobil og/eller tablet - en stigning fra 13 pct. i 2011. Brugen er ikke overraskende størst i den yngste målgruppe - fra 25 til 34 år.


Twitter tv-annoncerer for første gang
Det har givet genlyd i de internationale tech-medier, at Twitter i weekenden gik traditionelle veje for at vinde større publikum - og gik i luften med et 15 sekunder langt reklamespot på tv under det traditionsrige motorløb, Nascar. Ifølge Venture Beat er det dog langt fra sikkert, at Twitter kan blive mere mainstream af tv-annoncering - i hvert fald virkede et tilsvarende forsøg sidste år ikke efter hensigten. Her reklamerede Google+ på tv med et 90-sekunders spot - uden at det har fået Google+ ud over "spøgelsesby"-stadiet, skriver sitet.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også