Underskud hos mediabureauet MEC

Mediabureauet MEC' omsætning faldt overraskende med næsten 100 mio. kr. i 2011, helt præcist fra 743 mio. kr. i 2010 til 647 mio. kr. i 2011. Mediabureauets årsresultat er vendt fra et plus på 1,9 mio. kr. i 2010 til et minus på 11,3 mio kr., mens egenkapitalen i løbet af året skrumpede ind fra 45,9 mio. kr. til 34,6 mio kr, skriver Markedsføring.
Per Fanefjord Laursen

Mediabureauet MEC' omsætning faldt overraskende med næsten 100 mio. kr. i 2011, helt præcist fra 743 mio. kr. i 2010 til 647 mio. kr. i 2011.

Mediabureauets årsresultat er vendt fra et plus på 1,9 mio. kr. i 2010 til et minus på 11,3 mio kr., mens egenkapitalen i løbet af året skrumpede ind fra 45,9 mio. kr. til 34,6 mio kr, skriver Markedsføring.

Ifølge Markedsførings kilder er en del af forklaringen, at ledelsesstrategien i bureauet har været uklar; hvilket bl.a. har medført en afgang af kompetente folk. Det rettes der måske op på med ansættelsen af Uffe Henriksen, der kommer fra Carat, og tiltræder som ny CEO efter sommerferien.

MEC’ dårlig resultat står i skærende kontrast til mange af de andre mediabureauer, der generelt kom bedre ud af 2011.

Bureaugruppen Aegis kunne eksempelvis annoncere et solidt regnskab  for godt en måned siden, og i den seneste tid har der ifølge Markedsføring lydt tilsvarende positive toner fra bl.a. Mediacom, IUM og Mindshare.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også