Global: Apple fokuserer på tv

 
MediaWatch

 

Apple-boss: Tv er vores store fokus nu
Tv er et område, hvor Apple har ”intenst fokus” i jagten på nye produkter, der kan stå på skuldrene af succeser som Mac-computeren, Iphones og Ipads. 
”Vi bliver ved med at trække i den snor og så ser vi, hvor det bringer os hen,” sagde Apple-CEO Tim Cook, i et stort interview ved en konference i Californien. Det skriver Bloomberg.
Apples tidligere topchef, Steve Jobs, fortalte før sin død en journalist, at han endelig havde fundet ud af at lave et enkelt, brugervenligt tv, der trådløst kunne kobles på Apples andre produkter. Ifølge analytikere arbejder Apple på et fjernsyn, der kan blive afsløret i år og kommer i handlen i 2013. 

Google vinder sag om ophavsret
Google Inc. har vundet en omgang i den efterhånden langvarige retssag mod den franske tv-kanal TF1. En fransk domstol afviste tv-kanalens anklager om, at Google skulle være ansvarlig for, at TF1-programmer optrådte på Google’s Youtube. Det skriver Wall Street Journal. Domstolen lagde vægt på, at Youtube er "vært" for brugergenereret indhold og derfor derfor ikke ansvarlig for at tjekke, om brugernes videoer krænker copyrights, så længe Youtube systematisk fjerner indhold, så snart rettighedsindehaverne klager.

Facebook-aktien river Zuckerberg ud af top 40
Facebook-grundlægger Mark Zuckerberg er ikke længere en af verdens 40 rigeste, skriver Bloomberg. Den 28-åriges formue er blevet revet med ned af Facebooks faldende aktiekurser. Den 25. maj var Zuckerberg 16,2 mia. dollars (knap 97 mia. kr.) værd. Tirsdag skrumpede formuen til 14,7 mia. dollars, da Facebooks-aktien dykkede til 28,84 dollars. I alt er aktien, der beskrives som den mest tabsgivende børsnotering i det sidste årti, nu gået 24 pct. ned.

Internettet står til at overtage klage-førerplads fra tv
Internettet er på vippen til at overtage tv’s plads som det medie, der genererer fleste reklame-klager. ASA, nævnet der håndterer forbrugerklager over reklamer i Storbritannien, modtog sidste år over 10.000 klager over digitale reklamekampagner. Det er næsten 300 pct. mere end i 2010. Det skriver The Guardian. Traditionelt har tv haft førertrøjen, når det kommer til reklameklager. Med 11.245 klager i 2011 holder det positionen lidt endnu, selv om antallet faldt med 20 pct. i løbet af 2011. Hovedårsagen til stigningen er ifølg The Guardian, at ASA har lagt flere kræfter i at efterforske klager over tilbud og budskaber i reklamer på hjemmesider.
 
- JHT 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også