MediaWatch

Mindshare: Omsætning fulgte markedsvækst i 2011

Mindshare leverede i 2011 en nettoomsætning på 378 mio. kr. - en vækst på syv procent fra 2010 og den bedste omsætning i fem år. Også nettoresultatet forbedrede sig trods fortsat trange tider på annoncemarkedet, viser 2011-regnskabet. Mindshare fik et nettoresultat på 6,5 mio. i 2011 - mod 4,3 mio i 2010 og 2,3 mio i 2009. Før skat var overskuddet 6,5 mio. kr. i 2011 (4,5 mio. kr. i 2010) og på bundlinjen stod der 4,85 mio. kr. i 2011 mod 3,3 mio. kr i 2010.

Mindshare leverede i 2011 en nettoomsætning på 378 mio. kr. - en vækst på syv procent fra 2010 og den bedste omsætning i fem år.

Også nettoresultatet forbedrede sig trods fortsat trange tider på annoncemarkedet, viser 2011-regnskabet.

Mindshare fik et nettoresultat på 6,5 mio. i 2011 - mod 4,3 mio i 2010 og 2,3 mio i 2009. Før skat var overskuddet 6,5 mio. kr. i 2011 (4,5 mio. kr. i 2010) og på bundlinjen stod der 4,85 mio. kr. i 2011 mod 3,3 mio. kr i 2010.

I ledelsesberetningen påpeger Mindshare, at udviklingen på annoncemarkedet ikke gik som ventet i 2011.

Bureauet indledte sidste år med forventninger om, at den opadgående trend i reklameforbruget fra 2010 ville fortsætte og endda accelerere. Men fornyet usikkerhed og tilbageholdenhed hos annoncørerne ramte bureauerne i andet halvår af 2011 i form af stagnerende omsætning. End ikke et folketingsvalg bidrog ret meget.

Mindshare har således også mærket, at nogle kunder træder på bremsen.

“Men overordnet set vokser Mindshare fortsat markant mere end de øvrige bureauer, som konsekvens af en langsigtet strategi. Vores nettoomsætning udviklede sig på linje med markedet i 2011, men væksten i driftsresultatet fortsatte trenden og blev på næsten 50 %,” skriver bureauet i sin ledelsesberetning.

Det forklares med tilgang af nye kunder, men også med et øget aktivitetsniveau i udvikling i de strategiske forretningsområder.

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Seneste nyt

Se flere jobs