Kvinder tager føringen på sociale medier

Det såkaldt stærke køn er kommet i overtal på de sociale medier, viser nye tal fra Danmarks Statistik iflg. Børsen. 97 pct. af kvinderne i aldersgruppen mellem 16 og 24 bruger sociale netværk, mens det er 87 pct. af mændene. Men også i de ældre aldersgrupper er kvinderne hoppet på bølgen med sociale netværk. Her er det 67 pct. af kvinderne mellem 25 og 64 mod 60 pct. hos mændene.
MediaWatch

Det såkaldt stærke køn er kommet i overtal på de sociale medier, viser nye tal fra Danmarks Statistik iflg. Børsen. 97 pct. af kvinderne i aldersgruppen mellem 16 og 24 bruger sociale netværk, mens det er 87 pct. af mændene.

Men også i de ældre aldersgrupper er kvinderne hoppet på bølgen med sociale netværk. Her er det 67 pct. af kvinderne mellem 25 og 64 mod 60 pct. hos mændene.

”Kvinder er generelt meget socialt anlagte og initiativtagere for det sociale for familien og i vennekredsen. Og Facebook er jo et stort socialt spil,” siger Elektronista-vært på Radio 24syv, Christiane Vejlø, til Børsen.

Hun siger desuden, at det for kvinderne handler om at holde sine relationer ved lige – noget, som de sociale medier jo har specialiseret sig i.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også