Global: Mobiltrafik udgør 10 pct. af al nettrafik

 

 

Foursquare tilsætter tilbudskuponer
Foursquare, der giver brugerne mulighed for at følge venner og bekendtes færden, når de tjekker ind på caféer, restauranter, skole, hjem, osv., tager tilbudskupon-konceptet til sig. Det skriver Wall Street Journal. I kampen for at blive mere end et populært socialt medie, men også et rentabelt socialt medie introducerer Foursquare i sin kommende app lokale kupon-tilbud fra annoncører til brugere. Tilbuddene udløses, når brugeren tjekker ind på "tilbudsstedet" på Foursquare. Den nye app-udgave ventes på klar til juli.
 

Mobil udgør 10 pct. af al webtrafik
Webtrafikken fra de mobile platforme udgør en stadig større bid af den samlede trængsel på nettet. Smartphones og tablets tegner sig nu for 10 pct. af al internettrafik på verdensplan, skriver The Next Web, der refererer til tal fra StatCounter fra begyndelsen af maj - analyseret af Pingdom.com. Det er mere end en fordobling i løbet af de seneste 18 måneder (i 2010 var udfjorde mobiltrafikken 3,81 pct.). Det er især Asien, der driver væksten, men også Europa og Afrika. I Indien forventes trafikken fra de mobile platforme således at overhale trafikken fra laptops og pc inden året er omme (mobiltrafikken udgør i dag 48,87 pct. her).


Rygtebørsen: Netflix på vej til Norge
Den amerikanske streamingtjeneste Netflix kan være godt på vej mod nord og vil måske allerede komme i en norsk udgave i oktober i år, skriver Kampanje. Netflix er foreløbig lanceret i Storbritanien og Irland, men ifølge anonyme kilder er Netflix allerede i gang med at holde møder med norske produktionsselskaber og rettighedshavere for at bane vej for en norsk lancering. 


ITV forventer reklame-fest
Dronning Elizabeths 60 års regentjubilæum (d. 5. juni) og EM i fodbold sætter annonceforventningerne i vejret hos Storbritaniens store kommercielle tv-koncern, ITV. Koncernen forventer en stigning i reklameomsætningen på mellem 12-17 pct. i juni - der kærkomment kan kompensere for et tab i første kvartal på en pct. i reklamesalg. ITV er som andre (heriblandt danske TV 2) optaget af at gøre forretningen mindre afhængig af annonceindtægter og -konjunkturer og i stedet hente indtægterne andre steder fra. Således voksede omsætningen fra sponsorater, betalings-tv og salg af tv-produktioner med 13 pct. i 1. kvartal. Det skriver Financial Times.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også