Ekstra Bladet afprøver visuelt levende avisannoncer

Ekstra Bladet har i dag premiere på en annonce med fænomentet augmented reality. 
Per Fanefjord Laursen

Ekstra Bladet har i dag premiere på en annonce med fænomentet augmented reality. 

I en helsideannonce i dag slår VW et ekstra slag for deres nye mikrobil UP!. Annoncen viser et grafisk simplificeret bybillede uden bil. Men når man downloader en UP!-App og holder sin smartphone eller tablet over annoncen, springer der en UP! ud af avissiden.

Brugerne kan derefter dreje bilen rundt, ændre farve, skifte fælge eller zoome ind på detaljer. Desuden kan man linke direkte til Volkswagens website og dele info om bilen på Facebook.

“Volkswagens kampagne er et fint eksempel på den nye teknologis potentiale og de fordele, annoncører får ved at udnytte synergien mellem flere medieplatforme - i dette tilfælde print og online," siger Morten Blichmann, der er udviklingschef i Ekstra Bladet Salg, i en pressemeddelelse. 

Augmented reality ("udvidet virkelighed") er betegnelsen for en teknologi, der kan få billeder og figurer til at leve - f.eks. i kraft af små animerede film, der afspilles, når læseren holder sin smartphone eller tablet - med den rigtige app aktiveret - hen over billedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også