Eniro: Danskere er vilde med apps

Danskerne har taget de digitale platforme til sig som aldrig før, og skal man tro en ny analyse som analysebureauet Cint har foretaget for Eniro, vil større og større dele af vores forbrug gå gennem mobiltelefonen. Analysen kan fortælle, at 30 pct. af danskerne har foretaget et køb via mobiltelefonen inden for det seneste år, og 28 pct. forventer, at deres køb via telefonen kommer til at stige i 2012.
MediaWatch

Danskerne har taget de digitale platforme til sig som aldrig før, og skal man tro en ny analyse som analysebureauet Cint har foretaget for Eniro, vil større og større dele af vores forbrug gå gennem mobiltelefonen.

Analysen kan fortælle, at 30 pct. af danskerne har foretaget et køb via mobiltelefonen inden for det seneste år, og 28 pct. forventer, at deres køb via telefonen kommer til at stige i 2012.

Adm. direktør i Eniro Danmark, Stefan Kercza, peger på, at de nye mobile muligheder stiller krav til virksomhederne, hvis de vil have del i fremtidens kundestrømme.

”For tyve år siden så vi, at computeren overtog telefonens rolle, når det handler om at skabe møde mellem sælger og forbruger, og når det gælder selve salget. Men nu ændres mønsteret igen. Derfor vil vi se, at det bliver afgørende for både små og store erhvervsdrivende, at de er i stand til at følge med udviklingen og gøre sig tilgængelige på de nye platforme,” siger Stefan Kercza.

Rapporten ”Mobiløkonomien – en skandinavisk rapport” er udarbejdet med data indhentet i Norge, Sverige og Danmark i efteråret 2011 via internetbaserede spørgeskemaer. Omkring 1000 personer fra hvert land har deltaget i undersøgelsen, der helt overordnet handler om de tre skandinaviske landes mobilvaner.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også