Rabøl: DR Mama er langt fra målet

DR's mediedirektør Gitte Rabøl ved godt, at DR fortsat har et efterslæb med opbakning blandt større børn og unge trods lanceringen af Mama-brandet i september. I et indlæg i Politiken erkender hun, at DR igennem en årrække ikke var dygtige nok til at levere indhold, som de unge synes er interessant. Det er en udfordring, som DR deler med mange andre europæiske public service-udbydere, siger hun.
Per Fanefjord Laursen

DR's mediedirektør Gitte Rabøl ved godt, at DR fortsat har et efterslæb med opbakning blandt større børn og unge trods lanceringen af Mama-brandet i september.

I et indlæg i Politiken erkender hun, at DR igennem en årrække ikke var dygtige nok til at levere indhold, som de unge synes er interessant. Det er en udfordring, som DR deler med mange andre europæiske public service-udbydere, siger hun.

“Derfor har vi siden lanceringen af DR Mama i september sidste år arbejdet målrettet på både tv, radio og net. Ingen kan være i tvivl om, at vi stadig er langt fra mål. Men vi er i gang," skriver Gitte Rabøl og henviser til en kommende programoverhaling i efteråret.

Målet med Mama er fortsat at blive bedre til at tage public service-opgaven alvorligt og de unge seriøst. Det skal være med indhold, der beskæftiger sig med, hvad der rører sig både i samfundet og i de unges liv, minder hun om,

Ramasjang er unik
Til gengæld kan hun ikke følge aktuel kritik af DR Ramasjangs programudbud.

Hun påpeger, at DR Ramasjang er den eneste danske kanal, som tilbyder et alternativ til de mange internationale kommercielle børnekanaler.

"Et reklamefrit univers, som er der alene for børnenes skyld. En kanal, som tilbyder et genkendeligt univers og trækker på DR's tradition for godt og vedkommende børne-tv, og som følger med tiden og møder børnene der, hvor de er," skriver hun.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også