Mediebureauer leder efter nye jagtmarker

I krisetider er der brug for opfindsomhed. Sådan lader konklusionen til at være hos mediebureauerne, som på grund af et presset indkøbs- og medieplanlægningsmarked nu kaster sig ind i jagten på nye indtægtsområder. Børsen skriver i dag, at nye områder som f.eks. events, data-mining, pr-rådgivning og udvikling af digitalt indhold er blevet nye produkter på mediebureauernes hylder.
Thomas Bo Christensen

I krisetider er der brug for opfindsomhed. Sådan lader konklusionen til at være hos mediebureauerne, som på grund af et presset indkøbs- og medieplanlægningsmarked nu kaster sig ind i jagten på nye indtægtsområder.

Børsen skriver i dag, at nye områder som f.eks. events, data-mining, pr-rådgivning og udvikling af digitalt indhold er blevet nye produkter på mediebureauernes hylder.

”Kerneforretningen er det, bureauerne skal levere, men de tjener mindre og mindre på det, så de skal differentiere sig på ydelser, der har større værdi for kunden,” udtaler adm. direktør i Mediacom, Ulrik Falkner Thagesen, til Børsen.

- TBC
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også