MediaWatch

Tv-stationer i kapløb om dansk tv

Der er nok af muligheder at vælge imellem, når det gælder danske programmer i tv. Faktisk er det danskproduceret tv, der trækker de helt store seertal, og som derfor også sætter dagsordenen på tv-kanalerne i disse år, skriver Børsen. På TV 2’s hovedkanal har man slået ny rekord med over 3500 timers danske programmer sidste år – en stigning på knap 30 procent siden 2007.

Der er nok af muligheder at vælge imellem, når det gælder danske programmer i tv. Faktisk er det danskproduceret tv, der trækker de helt store seertal, og som derfor også sætter dagsordenen på tv-kanalerne i disse år, skriver Børsen.

På TV 2’s hovedkanal har man slået ny rekord med over 3500 timers danske programmer sidste år – en stigning på knap 30 procent siden 2007.

”Der er sket en generel oprustning hos tv-stationerne på danskproduceret tv. Der er en helt anden konkurrence end tidligere,” siger TV 2’s programdirektør Palle Strøm til Børsen med henvisning til, at også de kommercielle konkurrenter hos TV3 og SBS har skruet op for de danske programmer.

Succesen for danskproduceret tv betyder samtidig, at tv-stationerne slås om branchens bedste folk.

”Der er en generel udfordring for produktionsbranchen i, at der ikke er tilstrækkeligt mange dygtige tv-folk til at lave det, som bliver efterspurgt, ” udtaler Mads Ulrick Holmstrup, direktør i produktionsselskabet Mastiff, til Børsen.

- TBC
 

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Seneste nyt

Se flere jobs