Global: OL kommer på de sociale medier

OL lancerer social medie-indgang
Thomas Bo Christensen

OL lancerer social medie-indgang
16 år efter Den Olympiske Komite oprettede en webside i forbindelse med afviklingen af de olympiske lege, er begivenheden nu også kommet på de sociale medier. I hvert fald har komiteen oprettet en såkaldt ”online hub”, som gør det muligt for sportsfans over hele verden at komme i kontakt med deres favoritatleter. The Olympic Athletes’ Hub samler bl.a. feeds fra over 1000 nuværende og tidligere OL-udøvere, skriver Mashable.

Foursquare lancerer annonce-platform
Foursquare kommer formentlig snart til at kapitalisere på lokalitetstjenestens millioner af brugere. I hvert fald kan Nyconvergence.com fortælle, at Foursquare, der lader sine brugere ”checke ind” på forskellige steder, til juni lancerer en annonce-platform. Den vil gøre det muligt for firmaer at promovere deres produkter i et bestemt lokalområde og vil vise målrettede reklamer, når brugere søger efter lokale tilbud.

Reklamer skal ses helt igennem hos Hulu
Den amerikanske tv-streaming-kanal Hulu lancerede i denne uge et nyt annoncekoncept, skriver TechCrunch. Fremover skal annoncørerne kun betale, hvis brugerne ser video-reklamerne på hjemmesiden 100 procent igennem. I øjeblikket ser brugerne på Hulu reklamerne helt igennem i 96 procent af tilfældene, hvilket er langt højere end for traditionelle tv-kanaler.

Norsk tv vil vise Breivik-reaktion
Den norske kanal NRK beder nu retten i Oslo om at få tilladelse til at vise den terrorsigtede Anders Behring Breiviks reaktion, når vidner skal fortælle om deres oplevelser på Utøya. Det skriver Dagbladet. Retten har ellers nedlagt forbud mod video- og lydoptagelser fra retten under vidneforklaringerne, fordi dommerne mener, det vil være en urimelig belastning for de efterladte. Men nu ønsker NRK altså at vise Breiviks reaktion i levende billeder – uden lyd dog - fordi det ifølge kanalen, er den eneste måde, at det kan gengives korrekt.

… og samtidig satser Dagbladet på web-tv
Breivik-sagen har samtidig fået den norske avis Dagbladet til at sætte endnu mere fokus på web-tv. Dagbladet samler syv web-tv-feeds, og ligger dem tilgængelig på Dagbladet Nyhetsstudio. Her kan brugerne let zappe rundt mellem videoerne, der bl.a. viser klip fra retsbygningen, baggrundsinterviews, voxpop-interview på gaden og analyser fra kommentatorer, skriver Gigaom.com.

- TBC
 


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også