Ugens 10 største medienyheder

 Af: Cecilie Thorup Måske overså du nogle af de vigtigste medienyheder i den forgangne uge. Fortvivl ikke - her får du MediaWatchs nye ugentlige service med en opsummering på nyhedsfronten.
Cecilie Thorup

 Af: Cecilie Thorup

Måske overså du nogle af de vigtigste medienyheder i den forgangne uge. Fortvivl ikke - her får du MediaWatchs nye ugentlige service med en opsummering på nyhedsfronten.

Ritzau overtager Newspaq
A-pressen solgte ud i starten af ugen. Newspaq blev overtaget af Ritzau, mens JP/Politikens hus købte de resterende 40 pct. resten af Mediawatch. Salget af Newspaq medførte desuden tre fyringer. Læs

TV 2 i nyt net-tv offensiv
TV 2 vil være med på net-tv-bølgen, og giver dødsstødet til TV 2 Sputnik, som de mener tiden er løbet fra. De vil nu være mere digitale, med tv-tilbud på alle mobile platforme. Det skal realiseres med det nye koncept: TV 2 Play. Læs

Unge har et lunkent forhold til DR Mama
DR's tiltag for at fange de unge, har svært ved at vinde igennem. Analysen konkluderer, at DR's ungdomsbrand indtil videre ikke har haft held med at fange d 12-25-årige. Læs

Omsætningsvæst går udenom danske mediesites
Det digitale marked nød en flot vækst på 535 mio. i 2011, men Facebook og Google er ansvarlig for hele 75 pct. Læs

Kanal 5 overhaler TV3
SBS' Kanal 5 kan nu ses af 71 pct. af de danske husstande - flere end TV3, der har været på markedet i 24 år. Læs

'Cellen' bliver på hylden
SBS fik public service-støtte til udvikling af ny satireserie. Men SBS ville ikke sende serien alligevel, og måtte betale pengene tilbage. Nu siger skaberen Omar Marzouk, at han vil have serien tilbage. Men det vil de heller ikke. Læs

Ebay lukker Mydeal.dk
Kroningsdagene for daily deals-sites er for alvor ved at være slut. For nylig blev Cityscoop.dk solgt, og nu er turen kommet til Mydeal.dk. Læs

Mobilomsætning på 30 mio. kr. i 2011
Der er stadig lang vej til, at annoncører kan begynde at tjene penge på mobilplatformen. Sølle 1 pct. udgjorde mobilannoncering af den samlede annonceindtjening i 2011. Læs

Big Brother lufter de virale muskler
SBS-realityprogrammet har skabt sig et stærkt socialt community på nettet, og det vurderes, at siden på Facebook har totalt rækkevidde på 400.000 personer. "Det er helt uhørt," siger chef i Mediacom. Læs

Fuld tv-dækning af Mærsk-begravelse
Dette blev også ugen, hvor vi måtte sige farvel til DK's erhversmand nr. 1, Mærsk McKinney-Møller. I morgen eftermiddag (lørdag) skal han begraves, og DR og TV 2 arbejder på model for, hvordan man kan samsende begivenheden, der vil blive visiteret af flere royale personer. Læs

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også