Global: Aftonbladet tror på 100 mio. i mobilomsætning

 
Murdoch sætter sig på Bundesligaen

 
Murdoch sætter sig på Bundesligaen
Sky Deutschland, News Corps tyske betalings-tv-kanal, opruster dækningen af tysk topfodbold. Selskabet har netop erhvervet rettighederne til at vise kampene i Bundesligaen fire sæsoner mere fra august 2013-2017, skriver Ft.com. I modsæting til tidligere har Sky Deutschland også købt rettighederne til at vise kampene online - et slag for Deutsche Telekom, der også bød på internet og IPTV-rettighederne. Prisen er tilsvarende røget i vejret: 486 mio. euro per sæson - næsten det dobbelte af de 250 mio euro per sæson, som Sky Deutschland hidtil har betalt for fodboldpakken, der vel at mærke var uden online-rettighederne.

Aftonbladet: 100 mio. i mobilomsætning i år
Svenske Aftonbladet forventer at runde en trecifret mobilomsætning i år. Det skriver Resume.se.
"Vi har nu dobbelt så mange læsere på vores digitale udgaver end på print, og vi har 1,8 millioner unikke besøgende om ugen," siger Jan Helin, chefredaktør for Aftonbladet.
Han uddyber, at vækstraterne især er høje på mobilsitet, og at mediehuset tjente mere på digitale platforme i syv ud af 12 måneder sidste år.
"I teorien ville vi allerede være i stand til at skære en avis væk og stadig være en rentabel medievirksomhed," siger Jan Helin.

Spotify i partnerskab med Coca Cola
Ifølge The Next Web er Spotify på trapperne med aftaler med flere internationale megabrands - heriblandt Coca Cola - om at de kan skræddersy egne musik-apps baseret på Spotifys teknologi og platform. Altså en form for musikalsk branded content. Det sker som et led i Spotifys ønske om at nå dybere og bredere ud med streaming-tjenesten. 

Amazon udgiver 007
Amazon udvider forlagsgrenen og har erhvervet en ti-årig licens til at udgive 14 James Bond-titler i USA og Canada digitalt og på print. Ian Flemings bøger vil blive genudgivet af Amazon Publishings krimi-brand Thomas & Mercer til sommer - så ferielæsningen kan byde på dugfriske e-udgaver af 'The Spy Who Loved Me'og 'Goldfinger'. Det skriver Mediadecoder på Nytimes.com.

American Idol stadig på reklametoppen
Det amerikanske erhvervsmagasin Forbes har opgjort top 10 over de tv-shows og -serier, der fik reklameindtægterne til at rulle hurtigst sidste år. I toppen ligger talentshowet 'American Idol' med 6,64 mio. dollar per halve time - dermed bevarer sang-showet førstepladsen, selvom omsætningen faldt seks pct. i forhold til 2010. Nummer to på listen er 'X Factor' med 5,55 mio. dollar per halve time. Bedste tv-serie er 'Two and a Half Men' med 2,34 mio. dollar per 30 minutter.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også