MediaWatch

2011 var et godt bureauår

Det tegner til, at bureauerne kom ud af 2011 med en flot fremgang på hele 10 pct. i bruttoavance.

67 bureauer har nydt en fremgang på mere end 1,3 mia. kr. i bruttoavance i 2011. Det svarer til en fremgang på 10 pct. - og dermed ser det ud til, at 2011 var et særdeles godt år for bureauerne. Det viser Bureaubiz’ årlige bureaurapport, der kigger på resultaterne fra en bred vifte af kreative bureaugrupper fra design, til PR og reklame.

På trods af de flotte tal er stemningen stadig dog stadig lunken i branchen.

"Kigger vi på det omgivende samfund, så er der ikke fuld skue på erhvervslivet, og så er det naturligt, at bureauerne ikke render rundt med armene over hovedet. Der er en usikkerhed i markedet, som betyder, at udviklingen kan ændre sig i løbet af meget kort tid, og det tror jeg påvirker holdningen i de udmeldinger, der kommer," siger DRRBs formand, Envision-direktør Mona Juul til Bureaubiz.dk og fortsætter:

"Tallene indikerer dog, at slutfacit bliver pænt - men jeg vil være overrasket, hvis det slutter så højt som +10 pct."

- CT

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Seneste nyt

Se flere jobs