Ny "tv-serie" skal kun vises på Facebook

Ordet "Facebook-serie" er måske, måske ikke et ord, vi vil komme til at høre mere til. I hvert fald er firmaet Windeløv/Lassen Interactive med frontmand Christian Fonnesbech sprunget ud i at producere en tv-serie, der udelukkende skal vises på de sociale medier.
MediaWatch

Ordet "Facebook-serie" er måske, måske ikke et ord, vi vil komme til at høre mere til. I hvert fald er firmaet Windeløv/Lassen Interactive med frontmand Christian Fonnesbech sprunget ud i at producere en tv-serie, der udelukkende skal vises på de sociale medier.

”Det er et online underholdningsunivers, der blander film, computerspil og sociale medier til en samlet oplevelse. Brugerne kommer til at opklare et mysterium og får nye venner undervejs,” fortæller Christian Fonnesbech til Berlingske Business.

Serien kommer til at handle om et mystisk og hemmeligt signal fra rummet. Herfra kan alle deltage i opklaringen af mysteriet og diskutere handlingen og de forskellige ledetråde med deres venner på Facebook, undervejs som handlingen skrider frem.

Blandt de finansieringsmuligheder Christian Fonnesbech ser, er at brugerne kan betale for at få adgang til at deltage i en episode, en hel serie eller at man kan betale for særlige features undervejs.

Serien kommer til at hedde ’Cloud of Chamber’. Optagelserne begynder i denne måned og får premiere til efteråret.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også