TV 2 News vil møde seerne i det offentlige rum

Indtil for et par år siden var DR offensivt tilstede med nyheder på offentlige steder, men efter en tilpasning af strategien i kølvandet på sidste medieforlig, trak man følehornene til sig: DR skulle hellere koncentrere ressourcerne om kerne public service-opgaver og undlade at konkurrere mod kommercielle selskaber.

Per Fanefjord Laursen

Indtil for et par år siden var DR offensivt tilstede med nyheder på offentlige steder, men efter en tilpasning af strategien i kølvandet på sidste medieforlig, trak man følehornene til sig: DR skulle hellere koncentrere ressourcerne om kerne public service-opgaver og undlade at konkurrere mod kommercielle selskaber.

Forleden indgik så TV 2 News og FynBus et samarbejde, så infoskærmene i de fynske regionalbusser fremover viser udvalgte aktuelle nyheder fra TV 2 News. TV 2 News vil være til rådighed på cirka 200 skærme.

Strategi om offentlige rum
De fynske busser er led i en mere offensiv ageren på området og en bevist TV 2-strategi om at styrke tilstedeværelsen i andre sammenhænge end de traditionelle medieplatforme.

Om strategien, der hedder ”News Vision” – TV 2 News i det offentlige rum”, siger kanalchef Mikkel Hertz:

”Vi arbejder på at gøre TV 2 News synlig i det offentlige rum. Ambitionen er, at News skal ud og være tilgængelig så mange steder som muligt, og i øjeblikket er der især fokus på transportsektoren – altså tog, busser, taxier, færger, m.v.,” siger Mikkel Hertz.

Det er sjældent den rene TV 2 News-flade, som udsendes i tog, busser m.m. De nyhedsklip og – indslag, TV 2 News stiller til rådighed, er specialproducerede indslag, der fungerer i konceptet ”News Vision” - det vil sige indslag, som kan aflæses og forstås uden lyd og i sammenhæng med f.eks. trafikinformationer på skærmene.

Mere  på vej
Mikkel Hertz oplyser, at flere aftaler er i støbeskeen, og han ser gerne, at TV 2 News får skabt fundamentet for et yderligere samarbejde med transportsektoren.

”På sigt kan det betyde, at yderligere TV 2-programindhold kan tilbydes de rejsende, f.eks. download af et afsnit af en TV 2-serie, TV 2-program eller en nyhedsudsendelse, så rejsen bliver lidt sjovere, mere informativ eller underholdende.”

Nyhedsindslag fra TV 2 News er allerede i bl.a. københavnske S-tog, københavner taxaer, storkæm på København hovedbanegård, i Arrivas tog i Jylland, hos Nordjyske Jernbaner og hos en række busselskaber i forskellige dele af. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også