Mediabureauer overhaler reklamebureauer

Danske virksomheder tyer i stigende grad til mediabureauerne som samarbejdspartner frem for reklamebureauerne, viser Trends-analysen 2012 foretaget af Megafon og Markedsføring. Ifølge analysen forventer 68 pct. af de største danske virksomheder i 2012 at samarbejde med et eller flere mediabureauer, mens 67 pct. forventer at samarbejde med reklamebureauer. For tre år siden hed balancen 86 pct. til reklamebureauer og 76 pct. til mediabureauer.
MediaWatch

Danske virksomheder tyer i stigende grad til mediabureauerne som samarbejdspartner frem for reklamebureauerne, viser Trends-analysen 2012 foretaget af Megafon og Markedsføring.

Ifølge analysen forventer 68 pct. af de største danske virksomheder i 2012 at samarbejde med et eller flere mediabureauer, mens 67 pct. forventer at samarbejde med reklamebureauer. For tre år siden hed balancen 86 pct. til reklamebureauer og 76 pct. til mediabureauer.

Lars Bo Jeppesen, der selv er direktør i mediabureau-gruppen Aegis Media Denmark, forklarer tendensen med krisetider:

”Der sker formentlig en udskillelse i krisetider, og der kan ske en hårdere selektion på reklamesiden,” siger han til Markedsføring.

Ud over krisetider peger han også på den teknologiske udvikling som udslagsgivende.

”Teknologien har udvidet antallet af mulige medier til både kommerciel og almindelig kommunikation. Det er mediebureauerne, der ved alt om forbrugeradfærd, og ud fra den viden vælge den bedst tænkelige platform,” siger Lars Bo Jeppesen.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også