Aller lukker norsk Isabellas

I starten af 2010 udkom en norsk version af danske Allers bolig- og havemagasin Isabellas, men nu er det slut, skriver Kampanje.com. Bladet bliver lukket som led i norsk Allers spareplan til 70 mio. norske kroner, der medfører at 44 stillinger nedlægges. Det bekræfter Aller Media-chef Roger Hansen over for Kampanje.com.
MediaWatch

I starten af 2010 udkom en norsk version af danske Allers bolig- og havemagasin Isabellas, men nu er det slut, skriver Kampanje.com.

Bladet bliver lukket som led i norsk Allers spareplan til 70 mio. norske kroner, der medfører at 44 stillinger nedlægges. Det bekræfter Aller Media-chef Roger Hansen over for Kampanje.com.

Dermed kom Allers første forsøg med et crossborder-magasin ikke godt fra start som en varig succes, selv om der lød positive meldinger om lanceringen fra daværende udgiverdirektør Pernille Aalund, der nu er innovationsdirektør i Aller.

Hun lagde ikke skjul på, at Aller var inspireret af Bonniers crossborder-model, hvor indholdet i et magasin versioneres til forskellige markeder.

Isabellas havde i 2011 et oplag på 16.115 eksemplarer og udkom otte gange. Det var et fald på 39,1 pct. fra et oplaget på 26.483 per udgivelse i 2010.

I Danmark går det godt for Isabellas som blandt andet har udgivet bøger. Oplaget er relativt stabilt med et fald på bare 3,2 pct. til cirka 35.600 i andet halvår 2011 i forhold til andet halvår 2010. Læsertallet steg med cirka 30.000 til 161.000 læsere i samme periode, ifølge Gallup-tal.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også