I starten af 2010 udkom en norsk version af danske Allers bolig- og havemagasin Isabellas, men nu er det slut, skriver Kampanje.com. Bladet bliver lukket som led i norsk Allers spareplan til 70 mio. norske kroner, der medfører at 44 stillinger nedlægges. Det bekræfter Aller Media-chef Roger Hansen over for Kampanje.com.
MediaWatch
I starten af 2010 udkom en norsk version af danske Allers bolig- og havemagasin Isabellas, men nu er det slut, skriver Kampanje.com.
Bladet bliver lukket som led i norsk Allers spareplan til 70 mio. norske kroner, der medfører at 44 stillinger nedlægges. Det bekræfter Aller Media-chef Roger Hansen over for Kampanje.com.
Dermed kom Allers første forsøg med et crossborder-magasin ikke godt fra start som en varig succes, selv om der lød positive meldinger om lanceringen fra daværende udgiverdirektør Pernille Aalund, der nu er innovationsdirektør i Aller.
Isabellas havde i 2011 et oplag på 16.115 eksemplarer og udkom otte gange. Det var et fald på 39,1 pct. fra et oplaget på 26.483 per udgivelse i 2010.
I Danmark går det godt for Isabellas som blandt andet har udgivet bøger. Oplaget er relativt stabilt med et fald på bare 3,2 pct. til cirka 35.600 i andet halvår 2011 i forhold til andet halvår 2010. Læsertallet steg med cirka 30.000 til 161.000 læsere i samme periode, ifølge Gallup-tal.
- TBH
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.