DR: P3 kommer igen

De 10 radiokanaler fra DR er i de seneste fire uger faldet til en lytterandel på 76 procent - fra et ekstremt højt niveau på 80 procent i de samme uger i 2011.

Overraskende nok er det især P3, der svækker DR. P3 har tabt hele 2,7 sharepoint på 12 måneder, men dens dominerende markedsposition er på ingen måde truet. P3 holder en andel på 17,5 procent.
Per Fanefjord Laursen

De 10 radiokanaler fra DR er i de seneste fire uger faldet til en lytterandel på 76 procent - fra et ekstremt højt niveau på 80 procent i de samme uger i 2011.

Overraskende nok er det især P3, der svækker DR. P3 har tabt hele 2,7 sharepoint på 12 måneder, men dens dominerende markedsposition er på ingen måde truet. P3 holder en andel på 17,5 procent.

DR’s radiohef Tor Arnbjørn peger på, at der altid er forskel på radiokanalers styrke år for år.

“I år har indtil nu ikke været et kæmpe stort nyhedsår, det er nok en af forklaringerne på, at vi ligger lidt under niveauet fra sidste år,” siger han og tilføjer:

“En anden årsag er formentlig, at vi havde relativt stor udskiftning på værtsfronten i 2011, men heldigvis er der rigtig gode takter hos det nye hold, og jeg er sikker på, at P3 nok skal få det sidste nøk op igen.”

Share: Top 15 radiostationer
P4 44,5 %
P3 17,5
P1 7,1
NovaFM 4,4
PopFM 2,8
P2 Klassisk 2,7
Radio100 2,0
Voice 1,9
P7 Mix 1,9
P5 1,5
Radio24syv 1,1
Radio Klassisk 0,6
Radio Soft 0,4
DR Mama 0,4
P8 Jazz 0,2

Gennemsnitlig share i de seneste fire uger. 12 år og derover.
Bemærk: Radiostationerne har vidt forskellige distributionsbetingelser.

Kilde: Gallup, DR.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også