Lytterloyaliteten daler på 24syv

Radio24syvs lytteropbakning faldt til 251.000 lyttere i sidste uge - det laveste niveau målt siden lanceringen. I de fire uger før uge 8 har niveauet i snit været 299.000 ugentlige lyttere. I de fire første uger tiltrak 24syv nydelige 480.000 i ugentlig nettodækning i gennemsnit. Det tal faldt til et niveau, der var ca. 100.000 lavere gennem december. I ugerne 52-2 kunne 24syv i snit mobilisere 312.000 ugentlige lyttere.
Per Fanefjord Laursen

Radio24syvs lytteropbakning faldt til 251.000 lyttere i sidste uge - det laveste niveau målt siden lanceringen.

I de fire uger før uge 8 har niveauet i snit været 299.000 ugentlige lyttere.

I de fire første uger tiltrak 24syv nydelige 480.000 i ugentlig nettodækning i gennemsnit. Det tal faldt til et niveau, der var ca. 100.000 lavere gennem december. I ugerne 52-2 kunne 24syv i snit mobilisere 312.000 ugentlige lyttere.

Share nede på 1,1 pct.
Historien om radioens share er en tilsvarende kurve. De første uger tiltrak 24syv to procent af al lytning. De følgende fire uger var det 1,8 procent; midt i januar lå sharen på 1,3 procent af lytningen, mens de seneste niveauer er 1,1 procent.

24syv-direktør Jørgen Ramskov sagde for nogle uger siden til Mediawatch, at radioens mål er at placere sig på 350.000 lyttere i ugentlig dækning, og dernæst arbejde sig op mod 500.000 og en share på 2-3, når den fylder ét år den 1. november.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også