Den nye medieorganisation Danske Medier kan gå og hen og blive endnu større og meget muskuløs.
Ikke alene overvejer TV 2 med knap 1000 ansatte at blive en del af organisationen - kabelgiganten YouSee med 1,1 mio husstande i porteføljen vil også tage ideen op på ledelsesniveau.
Mange fælles interesser
Per Fanefjord Laursen
Den nye medieorganisation Danske Medier kan gå og hen og blive endnu større og meget muskuløs.
Ikke alene overvejer TV 2 med knap 1000 ansatte at blive en del af organisationen - kabelgiganten YouSee med 1,1 mio husstande i porteføljen vil også tage ideen op på ledelsesniveau.
Mange fælles interesser
YouSee havde ikke umiddelbart tænkt over at tilslutte sig til den nye brancheforening, Danske Medier, men da det gik op for ledelsen, at TV 2 overvejer, kom emnet på agendaen.
”Det kan sagtens være, at det er en god ide, at vi melder os ind. Jeg vil umiddelbart tro, at vi har mange fælles interesser. Så det vil vi nu tage en snak med foreningen om,” siger vicedirektør Ulf Lund, YouSee, til MediaWatch.
DR og TV 2-regionerne
Danske Medier holder stiftende generalforsamling den 13. marts og regner med at være i drift 1. april. Ud over Tv 2 og YouSee kan også public service aktører på tv, DR og TV 2-regionerne, være medlems-emner. De er - i modsætning til YouSee - i forvejen en del af Danske Mediers Forum samme med de øvrige medieorganisationer, der nu fusionerer i Danske Medier. TV 2-regioner og DR har dog som licensfinansierede virksomheder samme politiske og markedsmæssige medieinteresser at pleje som TV 2 og de øvrige foreninger.
Medlemmerne af i alt syv medieforeninger har sagt ja til at stå sammen i den fælles organisation. Danske Medier kommer til at have omkring 1.000 virksomheder i medlemskredsen. De stiftende foreninger er FDIM, Danske Dagblades Forening, Danske Specialmedier, Danske Magasinudgivere, Radioerne, Ugeaviserne og Digitale Publicister.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.