Aller-kundemagasiner vil ikke give overskud i år

Nye regler om reklameafgifter og husstandsomdeling hører til årets udfordringer, og så gælder det om at bevare entreprenørånden, selvom man er en del af et stort selskab. Sådan lyder nogle af Heidi Lundehøjs overvejelser, når hun svarer på fem spørgsmål om sin nye stilling som chef for Aller Client Publishing (ACP), der har rummer kunde- og in store-magasiner.
MediaWatch

Nye regler om reklameafgifter og husstandsomdeling hører til årets udfordringer, og så gælder det om at bevare entreprenørånden, selvom man er en del af et stort selskab.

Sådan lyder nogle af Heidi Lundehøjs overvejelser, når hun svarer på fem spørgsmål om sin nye stilling som chef for Aller Client Publishing (ACP), der har rummer kunde- og in store-magasiner.

Selskabet er skilt ud af Chili Group i forbindelse med, at Aller i sidste måned lukkede gratismagasinet Chili og sagde 19 medarbejdere op. I samme hug er det rykket fra lokaler i Otto Mønstedsgade til Aller-domicilet på Havneholmen.

1. Hvordan vil du videreudvikle Aller Client Publishing?

"I forhold til vores og vores kunders magasiner er vi især lykkedes med at kombinere kommercielle budskaber med en høj redaktionel værdi og et grafisk design i høj kvalitet. Det har vist sig, at den kombination kan flytte varer og knytte målgrupperne. Det er derfor oplagt at videreudvikle de bedste og mest innovative løsninger og tilbyde dem til både annoncører og samarbejdspartnere på kundemagasiner og gratismagasiner."

2. Hvad er den største udfordring på client publishing-området i 2012?

"Den største udfordring er også den største mulighed. Her tænker jeg på de nye regler omkring reklameafgift på husstandsomdelte tilbudsaviser i 2013. Det er en stor udfordring for mange af vores kunder, som vi ser mange mulige løsninger på."

3. Kan I bevare den kultur, der har været, da I var en del af Chili Group, når I nu har til huse i Aller-domicilet?

"Vi fortsætter som en helt selvstændig virksomhed, der har lejet lokaler og back-office services i Aller Huset. Det betyder bla. at vi får endnu bedre muligheder for at dyrke vores egen kultur, fordi vi kan koncentrere os om det, vi er gode til; nemlig det sjove, idérige og nære samarbejde med kunderne. Det er vigtigt, at ACP er den lille hurtige virksomhed med entreprenørånd hos den enkelte medarbejder, og det kan være ekstra motiverende for os, at der er en større virksomhed med andre, stærke kompetencer i samme hus."

4. Hvor meget fylder digitale udgivelser hos jer i dag, og hvor meget kommer de til at fylde i fremtiden?

"Vi har kompetencerne og tilbyder vores kunder at lave digitale magasiner, nyhedsbreve med videre. Men generelt anbefaler vi ikke vores kunder at kaste store budgetter efter denne kanal, da de digitale udgivelser hverken kan eller skal erstatte kundemagasinets værdi for virksomhederne. Så vi ser det som en legeplads for os og kunderne, hvor vi hele tiden afprøver nye muligheder."

5. Forventer du, at I giver overskud i indeværende regnskabsår og bliver det større, end da I var en del af Chili Group?

"ACP's gratismagasiner og kundemagasiner er overskudsgivende forretninger isoleret set. Begge forretningsområder er i vækst, og der er en stærk interesse for området blandt kunderne. Det er den udvikling, som styrkes yderligere med det nye fokus og setup, hvor også arbejdsgangene strømlines og betingelserne optimeres. Det betyder ikke et overskud i indeværende regnskabsår som afsluttes ultimo september. Men jeg forventer, at Aller Client Publishing giver et mindre overskud i det nye regnskabsår, der starter til oktober."

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også