"Metroxpress er blevet mere læseværdig"

Kommende journalistisk direktør i foreningen Danske Medier og nuværende direktør i foreningen Danske Specialmedier, Christian Kierkegaard, bruger langt mest medietid på trykte medier.

Kommende journalistisk direktør i foreningen Danske Medier og nuværende direktør i foreningen Danske Specialmedier, Christian Kierkegaard, bruger langt mest medietid på trykte medier. På tv foretrækker han nyhederne på DR1 frem for TV 2 - og så fremhæver han medlemmerne Altinget.dk og Avisen.dk som eksempler på, at netmedier er kvalificerede til den mediestøtte, der som bekendt står til en større ommøblering i år, som Christian Kierkegaard og Danske Specialmedier også selv har været medarkitekter på.

Her følger indblikket i specialmediedirektørens mediemenu:


Hvad foretrækker du ...

 


... Mennesker og Medier eller Presselogen?

"Menneske og Medier, som kommer fint – om end lidt subjektivt – rundt i medieverden."

... Ekstra Bladet eller B.T.?

"Ekstra Bladet – der har en kritisk og ikke lalleglad dækning af sport."

 

 

 

... 24timer eller Metroxpress?

"Metroxpress, som med styrket og original politisk dækning er blevet mere læseværdig."

... TV Avisen eller TV 2 Nyhederne?

"TV Avisen for gode dagsordenssættende temaer og ikke kun ran fra specialmedier og dagblade."
 

... Information eller Kristeligt Dagblad?

"Information, som de sidste par år har turde, hvor andre tier og dygtigt har sat en politisk dagsorden."

... Avisen.dk eller Altinget.dk?

"Lige godt. De viser begge, at det er muligt for fritstående netmedier at lave god og gennemarbejdet journalistik trods hård konkurrence fra statsstøttede medier."

... Kampanje.com eller Dagensmedia.se?

"Dagensmedia.se er mest inspirerende."

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også