Carat overhaler OMD i imagemåling

Annoncørerne bedømmer ikke længere OMD som mediebranchens sammenlagt bedste mediabureau. Den hædersplads går nu til Carat, viser nyeste imageundersøgelse.
Per Fanefjord Laursen

OMD er ikke længere mediebranchens bedst vurderede mediabureau. Det er Carat, mens IUM er årets højdespringer, der nu indtager 3. pladsen.

Det er resultatet af årets imagemåling blandt 384 annoncører, der har bedømt 13 mediabureauer. Undersøgelsen er i år udført af  MyResearch og Bureaubiz. OMD's kundetab var DSB og Danske Spil, og det var meget symbolsk Carat, der vandt begge.

"OMD har abonneret på tronen i mange år og virket urørlige på posten. Vi ser det derfor som et kæmpe skulderklap, at vi stiger i anseelse hos annoncørerne" siger Mads Bredal Hedegaard, adm. direktør i Carat, i en pressemeddelelse.

"Carat har stadig masser af potentiale, og vi har en række områder hvor vi satser målrettet på at få en endnu skarpere position. Innovation er fx en parameter vi gerne vil være kendt for, og der kommer vi i 2012 til at satse hårdt på at få vist, at vi er dygtige til skarpe og innovative mediestrategier og planer."

Det er meget passende på brand styrke - d.v.s. kendskab og lyst til at invitere til pitch - at Carat vinder frem i forhold til OMD. Og reelt mere på grund af, at OMD taber terræn, end at Carat vinder frem, skriver Bureaubiz.

Total vurdering Top 5
1. Carat (2)
2. OMD 1)
3. IUM (10)
4. MEC (4)
5. Mediacom (3)
(i parentes er placeringen sidste år)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også