Global: NYT tjener stort på salg af regionalaviser

Warner Bros. har tømmermænd, skotsk kanal er gået i samarbejde med fodboldhold og Metro Holland giver løn til amatørfotografer...
MediaWatch

Warner Bros. kan blive nødsaget til at trække film tilbage. Det ser ud til at blive filmproducenten Warner Bros. der sidder tilbage med de største tømmermænd – for designermærket Louis Vuitton har krævet at få filmen ”The Hangover: Part II” trukket tilbage fra markedet, efter at filmen har valgt at bruge en billig kopi fra eksklusive mærke. Det skriver Msnbc.com.


New York Times tjener stort på salg. New Yorker-avisen The New York Timers har solgt alle sine regionale aviser til Halifax Media Holding. Det kom frem i nogle fortrolige dokumenter, som blev lækket for en uges tid siden. Af dokumenterne fremgår det også, at NYT tjente 143 millioner dollars på salget. Det skriver Financial Times.


Metro Holland vil betale for læsernes billeder. Fra d. 2. januar vil læsere der sender billeder ind til den hollandske version af Metro blive belønnet med et honorar. Metro samarbejder med Scoopshot, som er en app for både amatører og professionelle fotografer, hvor man herigennem kan indsende sine billeder. Ordningen og Scoopshot bliver allerede benyttet herhjemme og i Sverige. Det skriver Newspaper Innovation.


Skotlands største tv-kanal sponsorer fodbold. STV, som er Skotlands største tv-kanal, er indgået i partnerskab med et af Glasgows fodboldhold, Rangers. Klubben annoncerede den nye samarbejdsaftale på sit site i går, hvor der endvidere skrives, at samarbejdet er med til at skærpe den kommercielle effekt og skabe nye branding muligheder for holdet, både i Skotland og internationalt. Det skriver The Guardian.

- CT
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også