TV2 Sport tror på store betting-indtægter

TV 2 Sport har ikke tidligere kunnet indgå aftaler med betting-annoncører, men de indtægter ventes at strømme ind i 2012 og repræsenterer formentlig det største vækstpotentiale.
Per Fanefjord Laursen

TV 2 Sport er blandt de medier, der fra 1. januar for alvor vil kunne mærke, at betting-selskaberne efter en liberalisering af spillemarkedet søger nye veje, spår kommerciel direktør Jesper Andersson, TV 2 Sport.

TV2 Sport sender under dansk lovgivning, og har derfor slet ikke hidtil kunne tiltrække de spilleannoncører, der ser en fordel i at læne sig op af sport på tv. Netop sport er grundlaget for meget betting.

Hvordan ser jeres budget for 2012 ud i forhold til omsætning og overskud?

“Det kommenterer vi ikke på,” siger kommerciel direktør Jesper Andersson.

Hvilke indtægtsgrene forventer i størst vækst i i 2012?

”Vi har store forventninger til betting-markedet i 2012. Gennem de seneste seks måneder har vi oplevet en øget interesse fra bettingselskaber, der ønsker at påvirke deres kunder, når de ser live-sport på tv. Eftersom vi ikke tidligere har kunnet indgå aftaler med betting-annoncører, er vækstpotentialet naturligvis meget stort her.”

Er der ændringer i jeres prissætning på annoncer, abonnement e.l. i 2012 og hvis ja, hvilke?

”På annoncemarkedet er vi som bekendt en lille aktør, og derfor følger vi i store træk hvad de andre broadcastere gør. På abonnementssiden bliver det spændende at følge den udvikling der er i gang, hvor forbrugerne i højere grad skal tage stilling til, hvilken tv-pakke de skal vælge som konsekvens af nye pakkestrukturer hos nogle af de store distributører. Men også her er vi relativt små, så vi forventer ingen radikale ændringer på dette område.”

Hvad er jeres forventninger til annoncemarkedet næste år og de enkelte annoncekategorier?

”På trods af mange forhold, der taler imod vækst på annoncemarkedet i 2012, håber og tror jeg faktisk på at det sker. Specielt tv har historisk set vist sig at komme særdeles godt ud af kriser, men en konsolidering på tværs af mediegrupper er nok ikke urealistisk. De to mediegrupper, jeg forventer, kommer positivt ud er tv og online. Og ja, betting kommer naturligvis til at vækste i 2012 på annoncemarkedet.”

"Apps" har været et af de kommercielle buzzwords i 2011 - hvad bliver det overordnede kommercielle buzzword i 2012 hos jer?

”For TV 2 Sport bliver aktivering og involvering det vigtigste fokusområde i 2012. Vi ønsker at knytte vores seere/kunder/brugere endnu tættere til vores brand - og det kræver en høj grad af active engagement. Det er ikke som sådan noget nyt, men det bliver ikke desto mindre vores helt store fokus i det kommende år.”
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også