"Vores perspektiv er langt større end 'om vi kan få en side mere end Egmont eller Bonnier/Benjamin'"

Magasinernes annoncesalg lider ikke under en dårligere kultur end andre mediegrupper, ifølge Aller-direktør.
MediaWatch

Selvom fire mediabureaugrupper alle tipper på fald i magasinernes annonceomsætning næste år, satser Allers annoncedirektør Ene Charlotte Krog på status quo.

Hun afviser også, at magasiner og ugeblade lider under en annoncesalgskultur, der ikke er lige så konkurrencepræget som andre mediegruppers, som trading director fra Group M Kenneth Brenøe nævner.

"De tider hvor vi var tilfredse med et godt bladsalg og annoncesalget var sekundært er altså også forbi for mange år siden. Alle indtægtsstrømme i Aller har kæmpe bevågenhed," understreger Ene Charlotte Krog og tilføjer: 

"I forhold til de økonomiske forventninger til næste år, så forventer jeg vækst på vores brands online, og jeg forventer samtidig som minimum status quo på print. Selvom nogle brancher har det svært oplever vi også succes med new bizz, som en konsekvens af en salgskultur, hvor sælgerne aktivt går ud og opsøger nye muligheder." 

Selvom der kun er tre store magasinudgivere på markedet, betyder det ikke, at konkurrencen stopper der, og det er man klar over i Aller, mener Ene Charlotte Krog.

"At tro at vi udelukkende betragter de øvrige magasin-/ugebladshuse som vores konkurrenter er forfejlet. Vores perspektiv er langt større end "om vi kan få en side mere end Egmont eller Bonniers/Benjamin". Vi arbejder benhårdt med proaktivt at afdække kundernes målsætninger, og på den baggrund sætte os selv på planen med de kvalifikationer som gør vores mediegruppe stærk. Og meget gerne kombinerede pakker af print af online, så vi både kan skabe dækning, kvalificeret kendskab, involvering, engagement og handling," lyder det fra Ene Charlotte Krog, hvis indtryk er, at magasinbranchen salgsudvikler og målstyrer mere end andre dele af branchen.

Siden 2007 har mediegruppen magasiner, ugeblade og fagblade mistet cirka 600 mio. kr. i årlig annonceomsætning. Ifølge et estimat over fire bureaugruppers forventninger til 2012, vil de til sammen få 1.285 mio. kr.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også