The New Yorker sælger artikelsamlinger til Ipad

Ny indpakning: Det amerikanske kulturmagasin The New Yorker er begyndt at samle artikler fra arkivet og sælge dem i antologier til Ipad.

The New Yorker er gået i gang med at hælde gamle artikler på nye digitale flasker.

'The Digital Revolution' og 'At the Ballpark' er nogle af titlerne på de artikel-antologier, som det amerikanske kulturmagasin siden i sommer er begyndt at sælge - udelukkende til Ipad. Det skriver bloggeren Felix Salmon på sin blog på Reuters.com.

Forretningsmodellen er enkel - dyk ned i arkivet og find de bedste artikler om evigt aktuelle emner - som baseball - saml dem, skriv et forord og sæt til salg som Ipad-antologi på nettet. Artikelsamlingerne kan downloades gratis af abonnenter på The New Yorker - ellers skal der lægges 2,99 dollar (godt 16 dkk). Ud over indtægterne fra salget er flere af antologierne sponsoreret af annoncører som f.eks. United Airlines og BMW.

The New Yorker forsøger sig også med andre digitale formater - antologien 'After 9/11' er udgivet som e-bog til 7,99 dollar (43,75 dkk).

"Jo flere forskellige modeller og indtægtskilder, jo bedre," konkluderer Felix Salmon. "Det er svært at sælge gammelt indhold - men det er meget lettere at ompakke det og få en sponsor til at betale dig for at gøre det."

- LR

To guder og én Ipad - The New Yorkers seneste oktober-forside...

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også