Egmont Magasiner køber sig ind på slanke-markedet

Magasin-koncernen har købt aktiemajoriteten i De Danske Vægtkonsulenter for at få en bid af væksten i markedet inden for kost og sundhed.

Egmont Magasiner og De Danske Vægtkonsulenter går i partnerskab - og Egmont Magasiner A/S køber i den forbindelse aktiemajoriteten i De Danske Vægtkonsulenter A/S, skriver magasinkoncernen i en pressemeddelelse.

“Markedet inden for sund ernæring og kostomlægning er stigende, og vi venter øget vækst fremover. De Danske Vægtkonsulenter har gennem mere end 30 år opbygget en stor kompetence, et godt mærkevarenavn og et veletableret koncept med et stort franchiseapparat og en betydelig ekspertise inden for kostomlægning og vægttab. Målet er at udbygge det succesfulde koncept bl.a. gennem synergieffekter med Egmont Magasiners mange ugeblade og magasiner,” siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Egmont Magasiner, i meddelelsen.

Thomas Møberg, som har været administrerende direktør i de sidste 10 år, fortsætter i stillingen - Inge Kauffeldt, som er stifter af De Danske Vægtkonsulenter, fortsætter ligeledes i selskabet, men i forbindelse med det nye samarbejde forberedes et generationsskifte, skriver Egmont Magasiner.

Også Aller Media har investeret i foden ind på markedet for kost og sundhed med opkøbet af Slankedoktor.dk i 2008, der dog ikke har været en guldgrube for koncernen.

Hvor stor en ejerandel, Egmont Magasiner får af De Danske Vægtkonsultenter, og hvad salgsprisen har været, offentliggøres ikke, skriver magasin-udgiveren.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også