Bonnier: Danmark er Nordens vanskeligste magasinmarked

Magasinforlagene satser på nabolandene i øjeblikket, da det danske annonce- og printmarked aldrig har været så sløvt.
MediaWatch

Magasinforlagenes investeringer vil i de kommende år blive lagt i udlandet - hvor klimaet på annoncemarkederne er bedre end i Danmark.

”Både den norske og svenske økonomi ser stærkere ud end den danske lige nu, og derfor er de også mere interessante markeder at investere i end det danske,” siger adm. direktør for Egmont, Torsten Bjerre Rasmussen, til Børsen.

I Norge har Egmont netop lanceret modemagasinet MbyM, og hos Bonnier har man ligeledes sendt et nyt norsk kvindemagasin på gaden.

Ifølge Bonniers vicedirektør, Jens Henneberg (foto), er det en kombination af høje distributionspriser og en anderledes forbrugermentalitet, der gør Danmark til Nordens vanskeligste magasinmarked.

”Dels er det væsentligt dyrere at få sine magasiner ud til forbrugerne herhjemme, dels er danskerne ikke lige så loyale magasinlæsere som eksempelvis nordmændene,” siger Jens Henneberg.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også