Egmont lancerer teen-magasin i UK

'We Love Pop' er titlen på et nyt ungdomsmagasin, som Egmont lancerer i Storbritannien.
MediaWatch

Britiske teenagepiger får fra 20. juli et nyt magasin, når Egmont sender 'We Love Pop' på gaden for et pund og med en stor reklamekampagne i ryggen, skriver mediaweek.co.uk.

Det 68 sider tykke magasin er målrettet de 13-15-årige piger med interview med popstjerner, masser af fotos og en "kvalitets-gave", der følger med købet.

På welovepopmag.co.uk vil der være blandt andet være nyheder, integration med Twitter og Faceboo samt Youtube-klip og konkurrencer.

Lanceringen skyldes, at pop dominerer hitlisterne, og at talrige programmer som Glee og X Factor er med til at promovere popmusik, ifølge Egmont.

Et lignende magasin kaldet 'Smash Hits', der nu er lukket, lå på et oplag på cirka 120.000 i 2005 i Storbritannien. Til sammenligning har Aller Medias 'Vi Unge' herhjemme et oplag på cirka 42.000, ifølge de seneste tal fra Dansk Oplagskontrol.

Historien melder ikke noget om, hvorvidt Egmont overvejer at introducere magasinet på andre markeder end det britiske.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også