Tv-værter i ekstra høj kurs

Med den øgede konkurrence på tv-markedet, er kanalerne i højere grad afhængige af, at de faste studieværter tegner tv-kanalernes profil. Det skriver Børsen. Programdirektør for TV 2, Palle Strøm, nævner Jes Dorph-Petersen og Bubber er eksempler på værter, som er blevet udviklet på TV 2 og dermed er blevet synonym med kanalens identitet. Han forklarer, at værten er gået fra at være vigtig - til at være "helt utrolig vigtig".
MediaWatch

Med den øgede konkurrence på tv-markedet, er kanalerne i højere grad afhængige af, at de faste studieværter tegner tv-kanalernes profil. Det skriver Børsen.

Programdirektør for TV 2, Palle Strøm, nævner Jes Dorph-Petersen og Bubber er eksempler på værter, som er blevet udviklet på TV 2 og dermed er blevet synonym med kanalens identitet. Han forklarer, at værten er gået fra at være vigtig - til at være "helt utrolig vigtig".

”Jo mere sammensat billedet er på tv-markedet, jo mere har du brug for troværdighed og autenticitet,” siger han.

Også Mikael Ostenfeld, der er tv director hos mediebureauet Carat, vurderer, at værterne er stærke brands for tv-kanalerne og dermed en afgørende indtægtskilde, fordi de tiltrækker seere.

”Hvis man ser på de ti mest sete programmer, er det klart de gammelkendte værter, der dominerer,” siger han.

- SF


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også